Karola Knutsson

Alla inlägg den 5 februari 2010

Av Karola Knutsson - 5 februari 2010 20:04

Nää jag ska inte sova riktigt ännu, men lägger mig och tittar lite på tv, nåt bra lär det väl finnas för inte tänker jag se på melodifestivalen   tycker det har gått lite väl långt med alla deltävlingar hit och dit så jag har bojkottat det evenemanget   

Mår illa som tusan, kände det redan igår och idag har jag haft en fruktansvärd klåda över heeela mig, kan inte komma på att jag ätit något annat än jag brukar   

På jobbet fick vi semlor idag av Henrik, ägaren till suggringen, de skulle ha möte ang gödseln så grannarna var här ett tag. Jag lyckades få fram ny spalt under metervis med snö så det fixade jag och kollegan Tobbe    Vi hjälptes också åt att skicka suggan som var dålig till "andra sidan"

Har precis gjort kvällsrundan med hundarna, vi kan inte gå så jättelångt för Ena fryser om tassarna då, får ta o skaffa tossor åt henne *hahaha* annars har hon ett hundtäcke på sig när vi går ut. Hon gick och bar på en pinne nästan hela tiden under promenaden   å då var inte Etna sämre än att hon minsann också skulle göra så (sällsynt i hennes fall).


Skriver en rad imorgon innan jag åker och hämtar Ulex i Strömsholm..


Sov så sött alla goá läsare!


Puss   

Av Karola Knutsson - 5 februari 2010 18:02

Körde hem från en grisbonde igår som jag varit och hjälpt att vaccinera smågrisar och fick se rådjur på vägen.. 6st var de. Den andra bilden är tagen på vägen hem till oss ;-)


     

Av Karola Knutsson - 5 februari 2010 05:54

  

Är aldrig trött på morgonen men idag var det segt, får nog ta lite mer kaffe   

Hundarna är med trötta, de ligger här på golvet och sover så sött.. Pricken som har gjort illa benet, haltar fortfarande   men han är pigg och glad för det, misstänket att den lilla har varit och bitit honom i låret eller något för hon ska dra alla i benen.. Imorgon kan hon härja med Ulex istället och skona oss andra från ehnnes sylvassa gaddar ;-)

Har klippt hennes klog några gånger och hon är jätteduktig, tycker det är konstigt att uppfödaren skickar iväg en valp utan att klippa klorna, det är ju sånt man gör innan de ska åka och så badar man dem   


Etna har gått 29 dygn idag och nu när illamåendet har lagt sig vill hon äta allt och lite därtill, det blir spännande och få se hur många det blir med tanke på att hon fått många tidigare,,


Nä nu ska jag ta lite nytt kaffe, fixa matlådan till jobbet och lägga hundarnas mat i blöt!


Tjingeling

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vad gör du helst på sommaren?
 Åker till stranden
 Grillar
 Partaj med vännerna
 Pysslar i trädgården
 Sommarland
 Vattenland
 Reser Utomlands

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Facebook

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästis

Följ min blogg

bloglovin

Trackers

Personligt Webbhotell

Spel

1799856.html

http://sjokvisten.bloggplatsen.se/1799856.html

Reklam

Bakker

Ovido - Quiz & Flashcards