Karola Knutsson

Alla inlägg under april 2011

Av Karola Knutsson - 30 april 2011 05:27

Ordningen återställd, mitt nya kort till mobilen har kommit så nu har jag mitt gamla nummer igen  

UL i torsdags gick jättebra, bm som gjorde UL sa att min bm hade mätt magen lite tokigt så det var därför hon fick så litet mått det var tydligen svårt att känna vart livmodern slutar på mig..

Elias mått v.26+2


BPD (Huvud) 67mm

AD (magomfång) 72mm

Femur (lårben) 49mm

vikt 968g

+3% tillväxt


så det var fina siffror och han växer som han ska  


         


 

Av Karola Knutsson - 27 april 2011 18:47

Köpte skor och stövlar till stora tjejen idag, lilltjejen har båda delarna.. Det blev bamsestövlar och ett par adidasskor. Skulle köpt ett par converse åt henne men jag tyckte varken de var snygga eller såg speciellt bekväma ut   


    


 

Av Karola Knutsson - 27 april 2011 18:38

Käkade när vi kom hem från jobb och förskola, barnen trötta som vanligt efter en dag på förskolan. Så de sover redan  



Nytagen bild på Michelle från idag när vi kom hem, hon slängde sig på soffan nästan direkt  


      

Av Karola Knutsson - 26 april 2011 19:23

Nu har jag äntligen ringt Telenor om ett nytt kontantkort, får ett nytt med mitt gamla nummer så förhoppningsvis kommer det på fredag   Nya mobilen ska jag hämta imorgon  


Imorgon åker Karin till Gävle, de ska hålla begravning för hennes mormor, hon kommer tillbaka på fredag kväll.. Barnen får vara på förskolan trots att det inte är "deras" dagar jag lär ju jobba  


Fick ny tid för tillväxt UL på Torsdag kl 15, då hinner jag hämta barnen kl 16.30 när de stänger på förskolan... inga barn får vara med vid UL nämligen  

Magen hade iaf växt hela 1cm sedan förra veckan så nog händer det något där inne och om inte annat så lever han rövare hela dagarna (nästan) och sparkar helvilt när bm ska lyssna på det lilla hjärtat..


Imorgon ska jag ta o lägga spår åt vovvarna, Curry ska få gå sitt första tänkte jag.. Hon spårar ju jämt ute så det blir nog inga problem  


Tv kallar, dags att titta på TLC


   

    

Av Karola Knutsson - 24 april 2011 11:14

Har nu beställt lite nya sommarkläder till kidzen  


Elias:


     


Michelle:


       


Joline:


 

 ett par rosa Hello Kittysandaler och ett par rosa shorts 


De är helt galna i Hello Kitty nu båda två dessutom   snart e det vårmarknad så vi får kolla mer på kläder där, kanske finns det Hello Kitty Keps och solhatt som de vill ha..


   

Av Karola Knutsson - 20 april 2011 19:10

Vill önska alla mina trogna läsare och vänner en riktigt Glad Påsk! Hoppas ni får en trevlig helg med god mat och mycket godis   

Här har vi pyntat precis och barnen har fått varsitt påskägg..


Har burit ut änglatrumpeterna och planterat om dem så nu ska de nog bli lite piggare, har köpt en ny pelargon med det stod att det var en klängpleargon men det är en häng närmare bestämt en Mexican Tomcat 


'  











     

Av Karola Knutsson - 19 april 2011 18:59

Har bakat lite tekakor, man borde baka oftare för det tar ju faktiskt inte så lång tid   Har fortsatt med min plantering, måste ner till stan imorgon och köpa mer jord bara för nu ska änglatrumpeterna planteras om och få en rejäl dos näring...


Blev påmind om att jag visst glömt att skicka in ägarepapperna på Curry så jag får fixa det imorgon med om jag kommer ihåg det förstås  


Ska pynta lite inför påsk, påskliljorna blommar för fulls så jag ska göra en liten fin påskplantering i kruka.. Lite fjädrar, påskkärringar och en och annan tupp..


Ska gå ner i arbetstid nu med, orkar inte 8 tim är både supertrött och har lite ont på em så nu kommer jag att jobba 7-14 istället för 7-16.. sparar min semester och tar ut hela Juli som sem så jag jobbar fram tom 3 Juli då det är min helg..


Kaffe nu sen ska jag titta på TLC vi ska få barn  


   

Av Karola Knutsson - 19 april 2011 05:41

Var till bm igår på vanlig kontroll, det visade sig att magen var lite liten så jag ska tillbaka om en vecka för att se om den har växt nåt, blir antagligen Tillväxt UL iallafall..

Bltr var bra... Men hon tog ingen vikt, jag trodde de var supernoga med just det...hahaha inte gör det mig något  


Jobbar 11 dagar nu, 4 denna veckan och 7 nästa vecka sen har jag 2v semester.. o det ska bli riktigt gött, ska nog gå ner lite i arbetstid efter semestern då jag är såå trött på em att jag inte orkar med mig själv knappt.. Har iaf beställt ansökningspapper från fk till graviditetspenning, tänkte ansöka så jag får pengar om jag inte orkar jobba så mycket på slutet  


Nu får det bli lite kaffe innan jag drar till jobbet


   

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vad gör du helst på sommaren?
 Åker till stranden
 Grillar
 Partaj med vännerna
 Pysslar i trädgården
 Sommarland
 Vattenland
 Reser Utomlands

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Facebook

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästis

Följ min blogg

bloglovin

Trackers

Personligt Webbhotell

Spel

1799856.html

http://sjokvisten.bloggplatsen.se/1799856.html

Reklam

Bakker

Ovido - Quiz & Flashcards