Karola Knutsson

Alla inlägg under september 2009

Av Karola Knutsson - 29 september 2009 23:22


  


Måste sluta äta, orkar inte ha ångest över vad jag äter heeela tiden.. Bra på så vis att jag har varit på sjukhus för deras mat går INTE att äta.. nej fyfan..


Vad gör man då? Magen fläskar ut sig och när man går så skakar hela universum Oskyldig


Nä nu jävlar får det vara nog, nu ska jag ner, ner så man kan må bra igen. Saknar träningen nu, får inte träna pga min infektion men när den är bra igen ska jag börja på step up och aerobics för det är fett kul.

Nu är jag sjukskriven till den 13 okt, trist men samtidigt behövligt, läkaren sa tom att hon tyckte att jag inte skulle jobba där(!) Å det går inte för det är fan det bästa jobbet jag kan tänka mig.. Jag måste bara bli bättre på att gå till läkaren när jag får problem med astman och inte vänta sisådär 3-4mån innan man söker Oskyldig

Dricker vatten som fan, det är nog steroiderna (prednisolonen) som gör det.


Nä nu e det dags att ta kvällsmedicamenten.. Pulmicort och Bricanyl


Puss och Godnatt!

Av Karola Knutsson - 29 september 2009 17:55

  


Fick åka in akut till Karlstad i går morse för jag fick problem med andningen, kändes som jag skulle kvävas.. Det var rätt segt innan jag fick komma upp på avd. På em kom jag iallafall upp på Mava - Medicinaska Akutvårdsavdelningen och det togs prover, fick medicin inravenöst.. Slemmig i lungorna och fick inhalera en hel del men det blev bättre mellan varven...


I fm fick jag åka på lungröntgen och allt såg bra ut, då fick de för sig att det kanske kunde vara svininfluensan (!) och bommade igen rummet så man varken fick gå ut eller in, o så skulle de ta prover, men när de skulle in med en slang i näsan och suga skrek jag rakt ut... så de gjorde aldrig nåt prov där..


Inatt lyckades jag med konststycket att slita av nålen som satt i handen Förvånad o inte hade jag märkt det heller, det var typ blod överallt när de skrämde vettet ur mig imorse när jag sov så gott.. Jag fattade nada.


Var så rastlös innan jag skulle åka hem och gick och väntade på mina papper jag skulle få med mig hem.. Stannade på willys och handlade, tårarna sprutade av utmatthet.. De har klarat sig fint här hemma utan mig, tur att man inte blev kvar längre för jag har absolut ingen som vill/kan komma in o hälsa på mig.. Nää fy fan vad jag hatar det där knullsjukhuset.. jag ska aldrig mer dit, hellre dör jag.. En sak va ju bra, jag slapp äta..hihi så jag har inte ätit något sedan i söndags kväll Tungan ute


Puss och Kram



Av Karola Knutsson - 28 september 2009 00:11

  

Japp nu har jag satt igång och sticka strumpor.. lite kul e det allt..


Hittade "min" låt på youtube, den passa in på mig som en smäck, får rysningar på ryggen när hon sjunger..


http://www.youtube.com/watch?v=9FDN9mKzHsM

Av Karola Knutsson - 27 september 2009 19:23

      


De är födda 23/9 Lev klara v.51

Av Karola Knutsson - 27 september 2009 06:59


  

Jag sådde några blommor, en för varje vän.

Jag tror att det var fyra, men särskilt minns jag en.

Det blev höst och vinter och blommorna de dog,

men på våren kom de åter, men bara tre stod kvar och log.

Sen kom regnet med moln stora och grå,

nästa gång jag fann dem så var de bara två.

Sen kom solen med allt ljus den har,

plötsligt stod det bara en ensam liten blomma kvar.

Du härdades i solsken, du drunknade i regn,

men en sak är säker; du är en riktig vän.

Av Karola Knutsson - 27 september 2009 06:47

  

Vaknar tidigt som vanligt, kan aldrig sova lite längre på morgonen Skrikandes men det är väl för man e van att gå upp antar jag.

Idag blir det nog en lugn dag, känner att det varit full rulle nu ett tag så idag ska jag bara slappa, ta en långpromenad med hundarna om man inte blåser bort i stormen vill säga Tungan ute


Imorgon efter jobbet ska jag börja på teckenspråkskurs, det ska bli riktigt roligt, fast den börjar kl 15 så jag hoppas jag får gå tidigare från jobbet, kan ju jobba in lunchen med om det behövs Flört


Kram

Av Karola Knutsson - 26 september 2009 20:09

Tycker att hon gjorde superbra dikter.. Verkar ha varit en bra människa.. Här är en dikt:

  

Ja visst gör det ont

Ja visst gör det ont när knoppar brister.Varför skulle annars våren tveka?Varför skulle all vår heta längtan  bindas i det frusna bitterbleka?Höljet var ju knoppen hela vintern.Vad är det för nytt, som tär och spränger?Ja visst gör det ont när knoppar brister,ont för det som växer                              och det som stänger.Ja nog är det svårt när droppar faller.Skälvande av ängslan tungt de hänger,klamrar sig vid kvisten, sväller, glider  -tyngden drar dem neråt, hur de klänger.Svårt att vara oviss, rädd och delad,svårt att känna djupet dra och kalla,ändå sitta kvar och bara darra  -svårt att vilja stanna                              och vilja falla.Då, när det är värst och inget hjälper,Brister som i jubel trädets knoppar.Då, när ingen rädsla längre håller,faller i ett glitter kvistens dropparglömmer att de skrämdes av det nyaglömmer att de ängslades för färden  -känner en sekund sin största trygghet,vilar i den tillit                              som skapar världen.
Av Karola Knutsson - 26 september 2009 19:42

  


Nu har svärföräldrarna åkt hem, barnen har lagt sig och hundarna har gått sin kvällrunda..


Har hämtat ut min nya medicin, kortison, mollipect.. Astman är riktigt jobbig nu, kanske får åka in och inhalera ikväll.. skakar som fan av medicinen...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vad gör du helst på sommaren?
 Åker till stranden
 Grillar
 Partaj med vännerna
 Pysslar i trädgården
 Sommarland
 Vattenland
 Reser Utomlands

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Facebook

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästis

Följ min blogg

bloglovin

Trackers

Personligt Webbhotell

Spel

1799856.html

http://sjokvisten.bloggplatsen.se/1799856.html

Reklam

Bakker

Skapa flashcards