Karola Knutsson

Alla inlägg under april 2010

Av Karola Knutsson - 21 april 2010 06:01

Japp nu var det onsdag redan, tycker dagarna springer ifrån en. Idag och imorgon sen är jag ledig i 10 dagar   det blir skönt för då ska jag väl kunna hinna med lite här hemma, vet bara inte vart jag ska börja   Detta ska fixas:


* Trästaket till hästhagen

* Trästaket till tomten

* Bygga lekstuga

* Bygga blomlåda med spalje

* vet bes valpen (tors-fre)


Känns som att lekstugan kan vänta till sist, blomlådan kan jag börja med för det går fort att bygga   

Ja vi får väl se vad som hinns med... På måndag hinner jag inte greja så mycket för då är det teckenspråk och valpkurs..


Ha en bra dag!


  

Av Karola Knutsson - 19 april 2010 18:05

Trött som bara den... snart blir det prommis me hundarna och lite hundträning efter det   ska ju tävla med äldsta hunden i lydnad och spår i sommar så det är bara att träna på, spårmässigt behöver hon träna att markera apporterna bättre annars går hon klockrent    I lydnaden behöver hon träna på apporteringen så gott det går, hon är inte så jätteintresserad av apportbocken men med lite finess ska det nog gå..


Fick erbjudande om 2 tikar som skulle omplaceras, var väl mest intresserad av den yngre tiken Dundra, men nu verkar det som att de tävlar själv med henne och vill greja själva sådå är det inte roligt, vill ju träna och tävla själv och inte bara avla... De har även en äldre til på 5år som skulle omplaceras, men hon har gått IPOIII och har hela paketet med sig så vad kan jag göra med henne förutom att ta valpar? Neh jag får nog hitta en tik som är runt 12-15mån men behöver varken vara röntgad eller MH testad så att jag isåfall kan göra det, sen träna igång henne och gå på lite prov samt göra korningen innan parning . Vi får väl se vad jag hittar för intressant.


Hollywoodfruar ikväll   Det vill jag inte missa..


Ha en bra kväll allesammans!


  

Av Karola Knutsson - 17 april 2010 17:50

Har suttit i flera dagar och funderat över Dans, jag vill såå gärna lära mig dansa street/hip hop.. känns som jag är för "gammal" för sånt eg (29år) vad tror ni? Har mejlat till de som finns i Säffle för att höra om nybörjarkurser, har även mejlat till ett ställe i Åmål som också undervisar vuxna..


Undrar om det är svårt att lära sig, jag och koordination är inte riktigt vänner, men med lite träning så fungerar det (minns när jag började gå på step up)   


Nån av er läsare som provat någon av dessa danserna? Berätta gärna..




Av Karola Knutsson - 15 april 2010 20:47

Har varit iväg o hämtat hö hos grannen.. Hehe riktigt fint hö måste jag säga.. 

Snart helg.. fast det är min helg så jag jobbar till tors innan jag e ledig   det blir lång dag imorgon, förr kunde vi gå hem tidigare på fredagen men det kan man glömma nu    jaja jag har en del att pyssla med imorgon eftermiddag på jobbet..


Trött som bara den, blir tidig kväll tror jag.


Köpte lite penseér idag, tänkte jag skulle göra någon kruka att ställa ut, de andra växterna jag har kan jag inte ta ut ännu pga frostrisk främst på nätterna, men snart är det väl över så alla mina pelargoner kan få komma ut..


Arramis stamtavla har kommit     de är riktigt snabba på skk, jag skickade in pappren i söndags och idag fick jag ett mess att den fanns att hämta på ica    nu är det bara 3v kvar tills han är leveransklar, å ännu har jag inte hittat en köpare som är intresserad av träning och tävling.. Vill inte att han far iväg och blir kakhund, då behåller jag honom hellre själv   


Nu blir det lite tv med lite godis..


Sov så gott alla där ute


  



Av Karola Knutsson - 13 april 2010 18:12

Hur har ni det där ute? Här är det fantastiskt bra   Jobbat hela dagen, sen hem och käka och efter det ut med hundarna och barnen, börjat greja i rabatterna nu, rensa ogräs å sånt som kommer fram ur snön.. Skönt att det är lite varmt ute nu också, längtar som tusan tills det börjar bli grönt ute och vårblommorna blommar    Å så får vi se om jag hinner sätta staket runt tomten också nu när jag har sem v.17 tänkte även göra ordentliga hagar med riktigt staket till hästarna, det ser bättre ut än att bara ha eltråden..


Snart blir det tv´n, lite ny inspiration kanske från dagens program?!:


Äntligen Hemma tv4 kl 20

  


Tinas Trädgård tv4+ kl 21


 


Må så gott!

Av Karola Knutsson - 12 april 2010 05:29

Japp, först ska jag jobba sen vid 15 ska jag på teckenspråk så jag börjar 1 timme tidigare på jobbet, kl 18.30 börjar valpkursen för Ena   så jag är nog inte hemma förrän vid 22 ikväll...


Fåglarna kvittrar och det blir fint väder idag, det är ju aldrig fel *hehe*...Lite kallt nu på morgonen, jag går till jobbet då min andra hälft får skjutsa till förskolan då hon börjar 6.45 å då jobbar jag för fullt..


Vad har ni andra för er idag då?


Ha en bra dag iallafall med allt vad ni styr med. Bloggar kanske ikväll om jag orkar   


Puss o kram


  

Av Karola Knutsson - 11 april 2010 13:05

Har fått kommentarer om att bloggen är svårtläst pga bakgrunden? kommentera gärna vad som är fel. Har ju skog som bakgrund och inre bakrund är svart...


behöver veta om det är något fel för jag kan inte se något

Av Karola Knutsson - 11 april 2010 07:20

Ja idag ska vi ut och lägga årets första spår, Björn kommer hit och vill vara med  det ska bli roligt att se vad valparna kan..


Arramis väckte mig vid 6 imorse och tänkte inte sova mer, så jag fick upp och ge honom lite mat och sedan leka en stund, han fick även gå ut och busa lite.


Har fixat en sida för mina växter och trädgårdsprojekt, kolla in på den om ni är intresserad.. skulle vilja lägga in besöksräknare men vet inte hur det ska gå till, har provat men det funkar inte..


Trädgård och blommor


  


Imorgon jobb ige och 10 dar framöver, sen semsester i nästan lika många dagar   Har en del som ska göras ute då, ska sätta upp staket och bygga lekstuga, men vi får väl se hur mycket jag hinner med.. 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vad gör du helst på sommaren?
 Åker till stranden
 Grillar
 Partaj med vännerna
 Pysslar i trädgården
 Sommarland
 Vattenland
 Reser Utomlands

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Facebook

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästis

Följ min blogg

bloglovin

Trackers

Personligt Webbhotell

Spel

1799856.html

http://sjokvisten.bloggplatsen.se/1799856.html

Reklam

Bakker

Ovido - Quiz & Flashcards