Karola Knutsson

Alla inlägg under mars 2010

Av Karola Knutsson - 7 mars 2010 08:22

Inget är som väntans tider som man brukar säga   


Idag är Etna på dygn 60 och det är lugnt på fronten. Tempen ligger mellan 37,4-37,9 så inget på G ännu. Hon vilar mycket och har dessutom intagit min säng som bästa viloplats vilket hon inte brukar göra..

Hon traskade omring inatt och visste inte vart och hur hon skulle ligga, orolig de senaste 2 nätterna och jag vaknar som ingenting när jag hör att hon vandrar omkring..


Hon har haft mjölk sedan 3 dagar tillbaka så det kan inte vara så långt kvar nu, hon har haft valpar förut och de tikarna kan ju få mjölk upp till en vecka före valpning..


Hon äter bara burkmat och tuggpinnar, men igår slukade hon sitt torrfoder rakt av som hon inte rört på flera dagar   


Nu sover hon gott, hon bryr sig inte ens att jag lämnar rummet...


Igår var det full aktivitet på valparna i magen, de bökade runt och hade sig, riktigt roligt att se och lite mysigt att känna att det är full fart där inne   


De andra 2 vilddjuren leker och härjar med varander, katterna och barnen hela dagarna. Nu har de varit rumsrena i 5 dygn och jag vill nog påstå att det är färdigkissat inne, inte ens på natten gör de något inne.. 

Ena hade fått öroninflammation, vet kollade när vi var och vaccinerade, nu får hon örondroppar 2ggr/dag och det är redan mycket bättre men jag ska behandla henne i 14 dagar och sedan ska jag på återbesök hot vet så han får se att hon blivit helt fri från öroninflammationen...


Ha en bra dag!

Av Karola Knutsson - 5 mars 2010 07:41

Än så länge är det lugnt. Etna har bäddat och vandrat runt inatt men nu sover hon gött igen... tempen pendlar mellan normal och låg så inget på G ännu. Valparna bökar som sjutton i magen och man kan se hur de svänger runt där inne   Har suttit och gjort band att märka dem med när de kommer ut så man kan ha lite koll på vem som är vem och att alla ätit och vägts   


Kl 11 ska jag iväg och vaccinera valparna, har haft svårt att åka tidigare så det får bli idag, eg hade Anki lovat att åka med dem men nu skulle hon till någon annan och hjälpa till...


Ena är nu 14v och Ulex 12v och de växer så det knakar ;-)


Skriver mer ikväll

Av Karola Knutsson - 3 mars 2010 19:59

Fick hem ett brev att ABF ska köra en Teckenspråkskurs på 15 timmar i Karlstad, det är ju grymt bra och dessutom ett bra komplement till den kursen jag går varannan måndag   så den 17 Mars drar den igång i Karlstad..


Jobbar imorgon, sen fick jag ledigt på fredag, skönt med tanke på ev valpning å så   


Full rulle på jobbet idag, har strött i 4 djupströbäddar + att vi strödde 2 karantäner på em. Jag fick va kvar ett tag för jag fick se att det drog in kall luft på våra foderrör i stora stallet så jag och IP fixade dit isolering så nu håller vi tummarna att det inte fryser   


See ya!

Av Karola Knutsson - 3 mars 2010 06:03

  

Jag tog tempen på Etna för en stund sedan, den hade gått upp till 38,0 grader, hon äter ännu, dock ej torrfodret utan jag får ge henne burkmat extra. Hon bäddar lite, å flåsar lite men är lugn och snarkar gott emellanåt   Ska höra med chefen om jag kan gå hem lite tidigare idag för frugan ska iväg till tandläkaren på em och jag vill inte lämna Etna själv allt för länge   


Ha en bra dag!

Av Karola Knutsson - 2 mars 2010 21:10

Etna har masat och bäddat i sin valplåda, allt i en enda hör mitt i.. Började tempa igår morgon och kväll och det ser banne mig ut som om det snart kan dra igång, hon äter som en häst och skiter som en häst   hahaha

Så jag kan tippa fredag kanske to kväll   


Annars, jobb o slit som vanligt men vad vore livet utan slit? Hahaha gött att få slita lite   älskar att jobba, men det är inte så dumt att va ledig ibland, är ledig på söndag då Lilly min kollega jobbar för mig, jag jobbade för henne förra helgen då det kom så mycket snö så då var det enklast så..


Nu blir det lite suduko och geléhallon, sen sova



Natti på er!


  

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vad gör du helst på sommaren?
 Åker till stranden
 Grillar
 Partaj med vännerna
 Pysslar i trädgården
 Sommarland
 Vattenland
 Reser Utomlands

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Facebook

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästis

Följ min blogg

bloglovin

Trackers

Personligt Webbhotell

Spel

1799856.html

http://sjokvisten.bloggplatsen.se/1799856.html

Reklam

Bakker

Skapa flashcards