Karola Knutsson

Alla inlägg under mars 2010

Av Karola Knutsson - 12 mars 2010 08:52

Arramis  

Hane född 425g


  


  

Etna är badad och ren nu, nu ska jag själv in i duschen sen ska jag sova lite   

Av Karola Knutsson - 11 mars 2010 23:42

Nu är valpningen över, ingen rolig historia.. bara 1 valp överlevde, alla valparna var ute på 3 krystvärkar. Tiken mår bra, tycker dock att det är lite varmt i rummet..

Jag får glädjas åt grabben som överlevde som är pigg och helvild    Namn har jag redan bestämt: Arramis


Lärdom av detta: Att de flesta valpningar går bra men sedan finns dessa tråkiga valpningarna, man får se det som en erfarenhet och gå vidare. 


Kl 23 föddes en hane (död)


kl 23.15 föddes en hane pigg o glad


kl 00.30 föddes en Hane (död, tarmarna utanpå magen)


kl 01.30 Föddes en tik (död)


Nu ska jag ta lite kaffe, går och lägger mig sen när min fru vaknar, vill ju inte att det ska hända Arramis något när jag sover, Etna är ganska tuff mot honom ibland..


Av Karola Knutsson - 11 mars 2010 20:41

Liten lägesrapport.. Inga valpar har kommit ännu.


kl 12 var tempen nere på 37,0

kl 20 var tempen 37,7   


Hon har varit ute en gång/timme och då både kissat och bajsat så nu vågar jag tro att det snart är dags.. hon bäddade nyss i valplådan så tidningarna ligger typ ovanpå filten nu    dessutom har hon bäddat åt mig i min säng också... hahaha


Nu vilar damen lite och jag ska sätta mig och kolla lite på tv´n...


Ha en trevlig kväll allesammans!

Av Karola Knutsson - 11 mars 2010 12:18

Gick hem tidigt från jobbet, min fru har åkt på nån spysjuka eller något, hon har huvudvärk med... nu vilar hon, barnen och hundarna så det är rätt lugnt här hemma nu.


Ringde till vet och pratade om Etnas läge, de sa att jag skulle avvakta, att allt verkade normalt..hon äter, dricker och vill mer än gärna gå med på prommis   tempade henne nu vid 12 och då var tempen 37,0 så nu ligger hon här och skakar så nu kanske det drar igång? Eller luras hon igen tro?   ja vi får väl se hur det blir..


Ska ner till stan och handla lite sen när frugan vaknat, behöver köpa hundmat o lite annat..


Uppdaterar senare om läget    

Av Karola Knutsson - 11 mars 2010 06:36

Får uppdatera lite, här händer det inte mer än vad det har gjort. Etna bäddar och grejar, tvättar sig osv tempen far runt mellan 37,4-38 så vi får vackert vänta lite till då   Valparna lever rövare där inne i magen så de har det gött... Å hennes mage för ett herrans liv, kurrar o grejar, vaknade av det inatt   


Nu är det dags för mig att bege mig till jobbet, sen är jag ledig i 4 dagar..


Uppdaterar så fort det händer något


Vi hörs

Av Karola Knutsson - 9 mars 2010 15:01

Frugan åkte till tandläkaren så jag fick gå hem och passa barnen som för tillfället vilar. Etna tvättar sig heeela tiden, imorse vid 6 tiden var Etnas temp uppe på 37,8 för att sen gå ner igen och har sedan dess legat runt 37,3 hela dagen, det kommer mer flytningar nu..så kanske   

Av Karola Knutsson - 8 mars 2010 18:29

Nu har det börjat dra igång och tempen sjunkit under dagen, ligger på 37,2 nu. 

Uppdaterar allt eftersom under kvällen/natten


18.30 Bäddar intensivt, tvättar sig, hässjar och är allmänt mattesjuk.


Inget nytt här, inga valpar ännu. Det har bäddats och kissats hela natten men hon har sovit o godan ro däremellan å matte också för den delen. Jag jobbar idag så det är frugan som är hemma och passar, men jag har nära hem ifall jag behöver åka hem och checka läget...


Trött som f*n iallafall    så nu blir det att hinka kaffe.. ska ge valparna lite vatten också, de kan ju inte ha någon vattenskål framme för de vänder opp och ner på den, hjälper inte med skål med tippskydd för de plockar de av å då har vi vatten överallt.... så vi får ge dem vatten.


Av Karola Knutsson - 7 mars 2010 10:52

Satt igår med ett virkningsmönster och det började bra men sen fattade jag nada, för jag tolkade det nog helt fel för det stämde inte med bilden   ingen hejjare på det där så jag gjorde lite hur som helst och det ser ju ok ut i mina ögon, lägger in en bild när det är klart...

Vet inte vart jag kan hitta enkla mönster till dukar     men det är roligt att sitta och virka när man ändå bara sitter här o glor    Kan ju de mesta av maskorna så de är inga problem men behöver ett ganska enkelt mönster att utgå ifrån..


Tänkte snart ta med valparna på en promenix i det soliga vädret, sen får jag sköta om mina små sticklingar lite det växer som tusan nu och pumpasticklingarna har blivit stora nu så igår började jag att plantera om dem i större krukor, även tomatplantorna och brytbönan växer så det knakar. Om ett par dagar är det dags att sätta om pelargon och petunia sticklingarna.


Till våren i Maj någongång ska vi ha en plantdag med Pelargoner och Änglatrumpeter i fokus men lite annat kommer också att finnas, det kommer att finnas fika att köpa för den som önskar då grannens gubbe tänkte vara grillmästare    Vi återkommer om tid och datum...


Ha en skön söndag!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vad gör du helst på sommaren?
 Åker till stranden
 Grillar
 Partaj med vännerna
 Pysslar i trädgården
 Sommarland
 Vattenland
 Reser Utomlands

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Facebook

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästis

Följ min blogg

bloglovin

Trackers

Personligt Webbhotell

Spel

1799856.html

http://sjokvisten.bloggplatsen.se/1799856.html

Reklam

Bakker

Skapa flashcards