Karola Knutsson

Alla inlägg den 20 januari 2010

Av Karola Knutsson - 20 januari 2010 19:38

- Igår såg jag en hund med fem ben.
- Det tror jag inte på!
- Jo, den hade ett i munnen.


- Gillar din hund barn?
- Nja, sådär. Han föredrar kex och hundmat!!

- Hej......bits hunden ??
- Nej den sticks.......det är en spets !!!!!


- Bits din hund?
- Nej!
- AJJ! du sa inte att han bets!
- Det där är inte min hund!


- Hur är din nya vakthund?
- Jag vet inte, han har inte släppt in mig än.


  

Av Karola Knutsson - 20 januari 2010 19:36

En kall nos.
Ett par fuktiga, runda ögon.
En varm blick.
En tass som lyfts och ett huvud som läggs på sned.
Öron som försöker uppfatta och förstå...
Din hund.

Han bad inte få komma till Dig.
Han bara kom för Du ville ha honom.
Han kom till Dig för att ge Dig vänskap
då andra sviker,
sympati då andra är emot Dig,
Han kom för att ge Dig kärlek
då Du känner Dig utelämmnad,
sällskap då Du är ensam.

 

Han gör Dig på gott humör då Du är ledsen
tar emot Dig med glädjetjut
då Du äntligen kommer hem.


Han är någon som behöver Dig,
någon att smeka, leka med
och ha roligt med.
Han är beroende av Din omtanke
och Din kärlek.
Han protesterar inte
då Du missförstår honom.
Han är utlämnad till Dig
på gott och ont.


Han ger Dig sköna,
avkopplande promenader.
Han ger Dig sällskap.
Han ger Dig kärlek och glädje.
Han vaktar och skyddar Dig.
Han varnar om främmande kommer.
Han överger Dig inte så länge han lever.
Han ger Dig trygghet.


Vad ger Du?


 

Av Karola Knutsson - 20 januari 2010 06:12

Hahaha man kan ha kul med en grankvist minsann, det tyckte iaf min parson som drog iväg med en fett lång gren (för hans storlek då)


  

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vad gör du helst på sommaren?
 Åker till stranden
 Grillar
 Partaj med vännerna
 Pysslar i trädgården
 Sommarland
 Vattenland
 Reser Utomlands

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Facebook

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästis

Följ min blogg

bloglovin

Trackers

Personligt Webbhotell

Spel

1799856.html

http://sjokvisten.bloggplatsen.se/1799856.html

Reklam

Bakker

Skapa flashcards